Elastne ja mitteelastne põrge

See Java applet käsitleb kahte ekstreemset põrkumissituatsiooni, mida illustreeritakse kahe vaguni abil: elastse põrke korral on iseloomulik, et kehade kineetiliste energiate summma on jääv. Pärast täielikult mitteelastset põrget kehad liiguvad sama kiirusega, aga nende summaarne kineetiline energia on vähenenud, võrreldes algväärtusega, sest osa sellest on muundunud siseenergiaks (soojuseks).

Koguimpulss mõlema keha jaoks säilib, olenemata sellest kas põrge on elastne või mitteelastne. Põrkeprotsess ei mõjuta raskuskeskme liikumist (kollane punkt).

Kasutades "raadio" nuppu, saab valida elastse (elastic collision) ja mitteelastse (inelastic collision) põrke vahel."Reset" nupp toob vagunind nende algpositsioonidele tagaasi; animatsioo käivitub hiireklõpsuga "Start" nupul. Kui märgistada linnukesega valik "Slow motion", siis simulatsioon aeglustub 10 korda.

Vagunite massid ja algkiirused (initial velocity) saab kirjutada tekstiväljale. Positiivsed (negatiivsed) kiiruse väärtused tähendavad, et liikumine toimub suunaga vasakult paremale (paremalt vasakule). Ekstreemsed sisendväärtused muudetakse automaatselt.

Sõltuvalt valitud "raadio"nupust, skeemil näiatakse ära kiiruste (velocity), impulsside (momentum) ja kineetiline energia (kinetic energy) väärtused.