Tutvu õppematerjalidega ning uuri, mis on mõistekaart ja mis on mõtte- ehk ideekaart.

ÜLESANNE 

Katseta vähemalt kahte erinevat idee- ja mõistekaartide loomise vahendit (aluseks võib võtta need, mis on õppematerjalis välja toodud, kuid see ei ole kohustuslik. Võib kasutada ka mõnda muud, mida nimekirjas ei ole). Koosta üks mõistekaart ja üks ideekaart vabalt valitud teemal. Teema võiks olla seotud õpingutega Räpina Aianduskoolis. Eriti tore oleks, kui saaksid mõne teise õppeaine kodutöö lahendada läbi selle ülesande. Loodud kaartide sisu olgu kindlasti erinev ja kasutatud erinevaid tööriistu. Käsitsi tehtud ja üles pildistatud mõiste- ja ideekaardid ei ole aktsepteeritavad.

Koostatud mõiste- ja ideekaart salvesta pildifailina ning paiguta oma kausta, meie ühisesse veebiklassi. Lisa juurde tööriista nimi, mida kasutasid ning lühike analüüsiv iseloomustus (mis meeldis, mis mitte, kas soovitad katsetatud vahendit kasutada või mitte ning miks).

Nõuded esitatavale tööle:

  • sisaldab vähemalt ühte mõistekaarti töö koostajale olulisel teemal,
  • sisaldab vähemalt ühte ideekaarti töö koostajale olulisel teemal,
  • mõiste- ja ideekaart on loodud erinevaid tööriistu kasutades,
  • mõiste- ja ideekaartide struktuur on selge ja lihtsalt mõistetav, keeleliselt korrektne,
  • mõiste- ja ideekaardile on lisatud kasutatud tööriista nimi ja lühike analüüsiv kirjeldus ning nimetus, kas tegemist on idee- või mõistekaardiga,
  • soovi korral võib mõiste- ja/või ideekaart sisaldada illustreerivad materjali (näiteks fotosid).

Töö tegemiseks on aega kolm nädalat, tähtaeg on 2. detsember.

Küsimustest andke märku e-kirja teel (katrin.uurman@aianduskool.ee).

 

NÄIDE mõistekaardist, milles selgitan mõiste- ja ideekaardi olemust

Allikas: http://katrin-katt.blogspot.com.ee/2012/02/moistekaart-oppetoos-1-nadal.html