Viimane rohttaimede teoreetilise osa teemaks oli köögiviljad ja maitsetaimed.
Selle osa töö koosnes kahest osast:
- Vali üks köögiviljakultuur ja üks maitsetaim (ei pea lähtuma nimekirjast) ning koosta nende kohta mõistekaart. Mõitsekaart peab sisaldama järgmist infot:
- taime liiginimi eesti- ja ladinakeeles;
- sugukonna nimi,
- nõuded
- valgusele,
- mulla viljakusele,
- mulla niiskusele,
- mulla pH-le,
- mulla toitainetesisaldusele
- C- ja teiste vitamiinide sisaldused
- muu huvitav info (nt tõmmist kasutatakse haavade puhastamiseks vms).
- Koosta koduaeda sobiv kuueväljaline köögiviljade külvikord viieks aastaks. Külvikord võib sisaldada ühte vahekultuuri.
Tänan kõiki, kes on töö esitanud. Töö esimese osa tähtaeg oli 16. aprill.
Esimeses osas koostati materjal vabalt valitud köögivilja ja maitsetaime kohta. Töö sisu oli põhjalik kuid vormistuse osas oli ununenud, et koostada tuli valitud taimede kohta mõistekaardid. Tihti oli ka ununenud, kuidas mõistekaarti koostada… Enaiksest töödest puudus taime liiginimi. Esitatud oli perekonna nimi.
Lemmikud köögivilja- ja maitsetaimed, mis töödes käsitlust leidsid:
Ülesande teises osas tuli tutvuda külvikorra koostamise põhimõtetega ja koostada ise üks kuueväljaline külvikord viieks aastaks. Tutvudes külvikorra koostamise põhimõtetega, sai kindlasti selgeks asjaolu, miks peaks peaks köögiviljataimi peenral iga-aastaselt vahetama. Külvikordadest aga kumas läbi, et pigem otsiti näiteid ja nende eeskujul, väikeste muudatustega tehti oma. Oli ka tõid, mis olid 1:1 üle võetud. Oli ka külvikordi, kus ühele väljale planeeriti üheks aastaks näiteks redis. Teades, et redis kasvab peenral lühiajaliselt, siis tekib kohe küsimus, mis samal aastal redisele järgneb. Peenart ei saa ju redise koristamise järel tühjaks jätta!
Üksikutes külvikordades esines ka köögiviljade endale järgnemist või sama sugukonna järgnemist, nt kurgile järgneb kõrvits, rooskapsale järgneb kaalikas, lillkapsale järgneb rooskapsas, sibulale järgneb sibul.
Tekkis ka küsimus, mis taim on värske kartul või varajane kartul. Taimenimede andmebaasis ma selliseid taksoneid ei leidnud.
Tööd on hinnatud ja hinded eKooli sisestatud.
Õpilased, kes pole tänaseks (7. mai) oma tööd esitanud, saavad lisaülesandeks lugeda ühe kursusekaaslase tööd ning anda tema tööle omapoolne kommentaar. Oma blogisse lisage link tööle, mida lugesite.
Soovin kõigile päikeselist ja kaunist kevadet!
Kohtumiseni Räpinas!