Hekkide teema ülesandeks oli valida etteantud hekitüüpidest üks sobilik või huvipakkuv ning koostada selle kohta rajamis- ja hoolduskava. Lisaks tuli soovitada vähemalt kolm taksonit, millest valitud hekki saaks rajada. Töö esitamise tähtajaks oli 7. veebruar 2016.
Tänan kõiki, kes on töö esitanud.
Kõige enam pakkusid huvi madala ja keskmise kõrgusega lehtpõõsa hekid, nii pöetavad kui ka vabakujulised. Oluliselt vähem koostati rajamis- ja hoolduskavasid kõrgete ja kääbushekkide kohta. Paar tööd oli ka sellist, kus oli mõeldud reaalsele vajadusele ja olukorrale. Mõnes töös püüti lahti mõtestada heki üldist vajadust ja olemust. Siinkohal ongi paslik lisada, et kõik elemendid aias ja haljasalal peaksidki olema põhjusega ehk eesmärgistatud. Ühtegi elementi ei peaks aias või haljasalal olema lihtsalt olemise pärast.
Usun, et ülesande tegemise ajal selgus, et hekkidega on päris palju tööd. Mõned tähelepanekud, mida tööde lugemise ja hindamise järel soovin välja tuua:
- väga pikkade hekkide puhul tasuks mõelda maapinna ettevalmistamisel ja istutuskraavide kaevamiseks masinate kasutust; mitte alati pole labidas “parim sõber”;
- vahest lihtsustab hekkide lõikamist hekikääride või ka hekisae kasutamine; käepärased oksakäärid on küll head tööriistad, kuid ainult nendega heki lõikamisel-pügamisel hakkama ei saa (tegelikult saab, aga tulemus kindlasti kannatab);
- pöetavate lehtpõõsa hekkide taimed (nt ebajasmiin, sirelid jt) õitsevad väga harva või väga vähe; kui on soov õisi näha, võiks valida vabakujulise hekitüübi;
- multšitud ala väetamisel tuleb enne väetise lisamist multš mullapinnalt eemaldada;
- väetiste kasutamist ja selle vajalikkust tuleks üldse enne kasutamist põhjalikult kaaluda, eriti kui rajamisel on kasutatud kõdusõnnikut või komposti;
- juba planeerimisel tasuks mõelda kui tihti hakkab rajatav hekk noorendamist vajama.
Kõik esitatud tööd vastasid nõuetele. Vajadusel lisasin blogisse individuaalse kommentaari. Hinded on eKooli sisestatud.
Kellel on töö tegemata või esitamata, palun tehke seda esimesel võimalusel.